سفر به مالزی بهتر است یا سنگاپور
نوشته شده توسط : حسین

جاهای دیدنی مالزی بهترند یا سنگاپور؟

هم کوالالامپور در مالزی و هم سنگاپور منطقه های جذابی مثل چاینا تاون به سبک چینی ها، لیتل ایندیا به سبک هندی ها و مناطق مالزیایی دارند. هر دو آن ها ساختمان ها و اماکن دیدنی جذابی از دوران استعمار انگلیس دارند و هر دو موزه های زیبا و جاهای دیدنی شگفت انگیزی را در خود جای داده اند. از طرفی در هر دو آن ها شهربازی ها و اماکن تفریحی مختلفی تعبیه شده است.

اما نکته اینجاست که بعضی از اماکن تفریحی مالزی خارج از شهر کوالالامپور قرار گرفته اند. با این حساب اگر شما بخواهید جاهای دیدنی سنگاپور را با جاهای دیدنی داخل شهر کوالالامپور مقایسه کنید، می بینید که سنگاپور کمی در سطح بالاتر قرار می گیرد و برنده این رقابت می شود. اما اگر اماکن تفریحی و جاهای دیدنی اطراف پایتخت مالزی را هم در نظر داشته باشید، می بینید که این شهر هیچ کم و کاستی از نظر جاهای دیدنی و اماکن تفریحی از سنگاپور ندارد.

خوراکی های مالزی بهترند یا سنگاپور؟

هم مالزی و هم سنگاپور غذاهای بسیار خوشمزه ای دارند. در مالزی هم اغذیه فروشی های خیابانی خوبی وجود دارد و هم کافه ها و رستوران های شیک و دنج متعددی در آن ساخته شده اند. از طرفی سنگاپور هم غذاهای محلی بسیار خوشمزه ای دارد و رستوران های لوکس متعددی را در خود جای داده است. این بدین معنی است که این دو مقصد گردشگری از نظر خورد و خوراک با هم برابری می کنند. با این تفاوت که قیمت غذا در مالزی کمی ارزانتر است. پس اگر اهل امتحان کردن غذاهای خوشمزه هستید، بهتر است که خیالتان راحت باشد! چراکه خوراکی های مالزی و سنگاپور، هر دو خوشمزه هستند و این مورد نمی تواند تاثیر خاصی روی جواب این سوال بگذارد که سفر به مالزی بهتر است یا سنگاپور؟!

هزینه های سفر به مالزی بیشتر است یا سنگاپور؟

خوب است این را بدانید که کوالالامپور در مالزی به عنوان یکی از ارزان ترین شهرهای آسیایی برای گشت و گذار شناخته می شود. در واقع باید بگوییم که هزینه تفریح و گشت و گذار در کوالالامپور مالزی 48 درصد ارزان تر از سنگاپور است. در ضمن خوب است این را هم بدانید که هتل های لاکچری مالزی قیمت ارزان تری از سنگاپور دارند.

 شاید بتوان گفت که این اختلاف هزینه ها، یکی از اصلی ترین فاکتورهایی است که بر روی نظر نهایی توریستان برای انتخاب بین مالزی یا سنگاپور تاثیر می گذارد.

امنیت مالزی بیشتر است یا سنگاپور؟

سنگاپور یکی از امن ترین شهرهای دنیا است و جرم های خیابانی و همین طور کیف قاپی در آن تقریبا غیر محتمل هستند. البته کوالالامپور در مالزی نیز شهر امنی است. اما به هر حال این یک واقعیت است که امنیت سنگاپور بیشتر است.

زندگی شبانه مالزی بهتر است یا سنگاپور؟

اگر تفریحات شبانه برای شما اهمیت دارند و می خواهید بدانید که از این جهت سفر به مالزی بهتر است یا سنگاپور، باید به شما بگوییم که هر دو این مقاصد گردشگری شب های سرزنده ای دارند و هر دو کافه های خوبی دارند. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که قوانین تفریحات شبانه در سنگاپور سفت و سخت تر است.

در کل سفر به مالزی بهتر است یا سنگاپور؟

چه شما به سنگاپور سفر کنید و چه به مالزی، در هر صورت رضایت را در پایان سفر احساس خواهید کرد. با این حساب بهتر است که به موارد بالا دقت کنید و ببینید که کدام فاکتورها برایتان اهمیت بیشتری دارند. جدای از این ها، بهتر است این را بدانید که سنگاپور آب و هوای بهتر و سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته تری دارد و در کل شهر بسیار تمیز و امنی است. اما به هر حال هزینه های سفر به آن نیز بیشتر است و این مورد را هم باید در نظر داشته باشید.

 




:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: